Резултати анкете
Ова анкета је намењена ученицима завршних разреда ради испитивања њихових професионалних интересовања и планова. Анкетирање је обављено у марту 2013. године и добијени су следећи резултати.
Број ученика који је учествовао у анкетирању: 163
Успех ученика у претходном разреду:
Одлични |
65 |
40% |
Врло добри |
64 |
39% |
добри |
34 |
21% |
Полна структура узорка:
Дечаци |
48 |
29% |
Девојчице |
115 |
71% |
Намере по завршетку школовања
Наставак школовања на факултету/високој школи
Факултет /висока школа |
број |
проценат |
|
48 |
29% |
|
13 |
8% |
|
13 |
8% |
|
11 |
7% |
|
10 |
6% |
|
10 |
6% |
|
8 |
5% |
|
7 |
4% |
|
6 |
4% |
|
3 |
2% |
|
3 |
2% |
|
2 |
1% |
|
2 |
1% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
1 |
0.5% |
|
10 |
6% |
Табела 1
Најважније информације приликом припрема за упис на факултет/ високу школу:
Информација |
Број |
Проценат |
|
144 |
83% |
|
107 |
66% |
|
103 |
63% |
|
99 |
61% |
|
91 |
56% |
|
39 |
24% |
|
40 |
24% |
|
40 |
24% |
Упознатост ученика са информацијама које су навели као најважније за припреме за упис на факултет/високу школу:
|
97 |
65% |
|
47 |
31% |
|
7 |
4% |
Запослење
Најважније информације приликом запошљавања
Информација |
Број |
Проценат |
|
53 |
32% |
|
36 |
22% |
|
33 |
20% |
|
27 |
17% |
|
18 |
11% |
|
11 |
7% |
Упознатост ученика са информацијама које су навели као најважније приликом запошљавања:
|
38 |
61% |
|
7 |
11% |
|
17 |
28% |
Извори информација које су важне професионално опредељење ученика
Извор информација |
број |
проценат |
|
74 |
45% |
|
63 |
39% |
|
60 |
37% |
|
56 |
34% |
|
51 |
31% |
|
34 |
21% |
|
13 |
8% |
|
12 |
7% |
Резултати вредновања школе као извора информација које су важне професионално опредељење ученика
Тврдња |
нетачно/, није присутно |
у мањој мери тачно/ присутно |
у већој мери тачно/ присутно |
тачно/ у потпуности присутно |
||||
1. У школи можемо да добијемо информације о могућностима наставка школовања или запошљавања |
16 |
10% |
67 |
41% |
61 |
37% |
17 |
10% |
2. Наставници нас подстичу да тражимо допунске информације у вези са наставком школовања или запошљавања |
32 |
20% |
61 |
37% |
55 |
34% |
16 |
10% |
3. У школи могу добити савете у вези са избором факултета/занимања |
21 |
13% |
46 |
28% |
62 |
38% |
33 |
20% |
4. Наставници истичу потребу сталног образовања |
15 |
9% |
38 |
23% |
47 |
28% |
66 |
40% |
5. Наставници ми помажу да проценим сопствене способности, знања и вештине потребне за наставак школовања или запослење |
17 |
10% |
53 |
33% |
41 |
25% |
8 |
5% |
Предлози ученика за активности које би у школи могле да се организују како би се ученицима обезбедиле информације које су важне за њихово професионално опредељење:
Посете предавача са факултета
Посете бивших ученика који су уписали факултете
Разговори са психологом
Посете представника привредних друштава
Секције
Закључак:
На основу података може се закључити:
да највећи број ученика остаје при свом примарном професионалном опредељењу, за подручје рада економија, право и администрација
да су ученици у већини упознати са информацијама које су им важне за професионално опредељење
Информисаност ученика је већа кад је наставак школовања у питању
да су најчешћи извори тих информација медији, пријатељи, родитељи и рођаци
око 50% ученика у школи не препознаје, у оквиру наставних и ваннаставних активности, утицај школе на њихов професионални развој
Задаци:
информисање ученика и родитеља у вези са запошљавањем након средње школе
обезбедити информације које су ученици навели као најмање познате
промовисање школе као важног фактора професионалног развоја ученика